Üzenőfal

Szilva   2010-01-28 17:32:05
Oreahoz is elképesztően jól jött a pillangószelep.
Koracél manuál pillangót választottam, mert kedvem volt/van játszani vele. Nélküle azt hiszem olykor/gyakran tehetetlenül kellene néznem, hogy a kéményhuzat egyszerűen kiszívja a tűzet, a lángokat (a meleggel együtt) a tűztérből.
Pillangószeleppel minden más. Egyszerűen tökéletes.
Az Orea primer levegőszabályzója önmagában mintha csak félvezérlés lenne. Csak a primer szabályzóval soha nem tudnám olyan klasszul lelomhásítani a lángokat, ahogyan arra a pillangószelep van hatással.
Tökig soha nem szoktam-kell lefojtani a pillangót, de úgy 80-85 radiusig el szoktunk menni.
zotya   2010-01-28 13:15:45
Igen Kandallos!

Tertioról beszélünk. Egyébként addig még nem szeretnék berakni moderátort amig nem tudok száraz fával tüzelni, így hogy még nem elég száraz a fám, több szekunder levegőt adok neki, mert ha teljesen vissza lenne állítva a szekunder "korom "gyönyör lenne.

Andreasz nak volt egy régebbi hozzászólása, hogy ha a tűztér eltoltan van a kéménybekötéstől, akkor az tutti, hogy kormolódás alakul ki.
Supra bekötéseknél ilyen kikötést én még nem láttam ,találtam, hogy erre ügyelni kellene
Erről neked mi a véleményed?
A kandallós   2010-01-28 08:27:31
Zotya!
Szilva remekül látja a helyzetet, valóan praktikus a tűztér után betenni. Kb. 40cm hosszú csődarabról beszélünk. Maga a jószág 40.000.- körül van, a beszerelés sok mindentől függ: hol, mikor, mennyi bontással, véséssel...
Temporishoz nem kell beszerelni, a Temporis teljesen függetleníti magát a környezettől, nincs értelme a huzatszabályozónak. Ha jól emlékszem, mi viszont Tertio-ról beszélünk?
Szilva   2010-01-27 22:08:07
Zotya!

Majd Kandallós megerősít, ha jól mondom, de ha közvetlenül a tűztér fölé építed be (a tűztér és a koracél füstcső közé), akkor függőleges lesz a manuál/automata pillangószelep. Szelep fülé kerülhet a 45fokos idom akár.
zotya   2010-01-27 20:13:14
Üdv Kandallos!

Köszi a választ!
Nekem nincs függőleges füstcsőágam(45 fokos bekötéssel van nálunka), akkor nem is lehet berakni?Egyébként mennyibe kerül beszereléssel együtt h a ti csinálnátok?
A kandallós   2010-01-27 19:22:50
Éva!
Köszönjük szépen a dícsérő szavakat! Önöknél tényleg minden jól sikerült, nekünk is tetszik a kandalló! Nagyon fontos a vastag parázságy és a száraz fa! Köszönjük, hogy ismét minket választottak!
A kandallós   2010-01-27 19:20:36
zotya!
Sajnos a várt anyagot nem kaptam meg, ezért:
Moderátor, más néven automata huzatszabályozó.
Beszerelése a füstcső függőleges ágába történik. Maga a szerkezet egy "T" idom, melynek a vizszintes szárában egy mozgatható ellensúllyal felszerelt pillangószelep van. Amikor a kandallóba begyújtunk, megnő a kémény huzata. A 20 Pa feletti rész megbillenti a szelepet, ezáltal hideg levegő jut a kéménybe, lecsökken a huzat mértéke. Amikor visszaállt a beállított mértékre, a pillangószelep is eredeti helyére billen....
Pontos beállításához huzatmérő készülékre lesz szükség.
Minden folytonégő készülékhez javasolnám, ha nem kerülne ennyibe! Meg ha nem aggodalmaskodna rajta a kéményseprő.
Ettől lennének igazán takarékosak a kandallók!
A kandallós   2010-01-27 19:14:25
nagypal
igen, mehet a dolog. Küldöm a módosított árat, és vágjunk bele! Holnap este felé lesz ott!
Éva   2010-01-27 14:02:43
13 éve is van már annak, hogy első kandallónkat Ákos megépítette. Szép nagy, zöld cserépkályha-kandalló volt. Azt hittük első és az utolsó lesz, az élet mégis másképp alakult. Új házba költöztünk, új kandalló után kellett néznünk, az egy pillanatra sem volt kétséges, ki építse. Természetesen Ákos! Mi egy barátunktól hallottunk róla, a barátunk a barátjától, és ki tudja ők kitől. Az új kandalló már más elveken működik, nem zabálja a fát, ha este 1o órakor rakom meg utoljára, még reggel hatkor is parazsa van, és ha ezt is megtanuljuk befűteni, jövőre már olyan takarékos fűtés lesz nekünk, hogy ihaj!!!!!
Természetesen rengeteg kandallóépítő van ma Magyarországon, Budapesten se szeri se száma. Mi az, amiért megint mellette döntöttünk? A hozzáállása. Nem akar meggyőzni, mindenáron, figyelembe veszi az elképzeléseinket, nem ígérget a vakvilágba, és nem akar nagyot kaszálni. Pontos és megbízható. Nem várakoztat, a hétfő – hétfő. Nem ismer lehetetlent. Mostani kandallónkat egy angol újságból néztem ki, - mit ne mondjak – hajszálra felépítette ugyanazt. És még begyújtani is megtanított minket! Most, háromnegyed évvel az építés után. Pedig már rég kifizettük -
Egy elégedett kandalló tulajdonos
zotya   2010-01-27 12:40:16
Kandallos!

Sikeröült a moderátorral kpacsolatosan?Leírnád a működési elvét, ill. hova kell beszerelni?
nagypal   2010-01-27 12:21:31
Kandallós!
Sikerült beszélned a csempe gyártójával?
A kandallós   2010-01-21 16:16:22
Szilva!
Én is jártam így. Nem szereti, ha sokat írunk! De azért a tapasztalat megosztást, az aktivitást köszönjük! Tanuljunk egymástól!
Szilva   2010-01-21 16:12:08
Kedves Kandallós + mindenki!

Csak szerettem volna egy Oreas tapasztalatot megosztani.

Nem főleg és nem kizárólag az illegális primer légbevezetéssel kapcsolatban. Írtam cca. négyszer ennyit három egyéb témával (folytonégés, pillangószelep, koracél- vs. vascső) kiegészítve okulásul másoknak, amit nem láthattok viszont, mert az üzenőfal motorja és így a szó is - írással együtt - elszállt.

Nem vagyok biztos benne, hogy újra össze tudom szedni magam, hogy ismét leírjam.

PS: a primer légbevezetést nem ajánlani akarom/akartam, csak elmondani a tapasztaltakat. Minden laikust óvnék a sufnituningtól.
A kandallós   2010-01-21 08:40:21
Valaki! (sejtem, hogy ki)!
Mindez nagyon szép, és nagyon jó. De nem szeretnék általánosítani. Sajnos mi ilyen "örök barkácsok" vagyunk. Ami (esetleg) működik valakinél, az abszolút nem biztos, hogy másnál is bejön. A garancia viszont azonnal ugrik, mihelyt bármi változtatás történik a tűztéren! Ráadásul a leírt módszer nem garancia a visszaáramlás ellen, hiszen mindettől az Orea még nem lesz a lakás felé zárt!
Hozzáteszem, levegőigénye néhány köbméter óránként, aminél a páraelszívónk 100-szor többet szív el.
Mindenki a kandalló pár köbméterét akarja pótolni, senki nem szeretné a páraelszívó jó néhány száz köbméterét! Vajon miért van ez így? Gondolt valaha valaki a páraelszívó légbevezetésére? Nem, amíg a gázosok nem kérik. Ha villanytűzhely van, akkor eszébe se jut senkinek. Csak mindig a kandalló, ami töredéke levegővel beéri!
A kandallós   2010-01-21 08:24:56
Zotya!
Igaz, jogos! Bocsánat! Mefpróbálok anyagot feltenni a honlapra, hogy Mindenkinek hozzáférhető legyen! Még egy kis türelmet!






Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó


Bejelentkezés


Regisztráció

Írjon Ön is a kandallós üzenőfalra! Regisztráljon és kérdezzen tőlünk!
Regisztráció















 
Referenciák
Modern kandallók
Kőkandallók
Tégla kandallók
Kandallók falsíkban
Csempekandallók
Cserépkályhák
Kemencék hangulatban
Szolgáltatások
Orosz fordítás
Könyvelés
Termékek
Moderator
Double Spin
Munkáinkból
Kapcsolatfelvétel
Belinszky Ákos: +36-70-638-4187

belinszkiakos@gmail.com
©2016. BA Kandalló Kft.
Az oldalon megjelenő fotók illusztrációk!