Üzenőfal

Én2.1   2011-11-10 19:14:11
Nekem egy Edilkamin Eco Star kandallóm van.
Az nem tudom, milyennek számít? Meg még egy kérdés: nyáron nagyon koromszag van körülötte. Ez mostanra el szokott múlni, de szinte egész nyáron érezni. Mitől lehet? Nagyon zavaró.
Ibolya   2011-11-05 12:45:17
Tisztelt Kandallos!
kandallomat csak ugy tudnám elhelyezni, hogy felette gázcső fut. Mi lenne a legbiztonságosabb megoldás, ha van rá? Köszönöm.
takicsali   2011-11-02 17:48:35
Kedves Ákos!
A múlt évben építették kandallónkat"MonteRosa" típusú.
Nagyon meg vagyunk elégedve, viszont az idei begyújtásnál azt tapasztaltuk, hogy az üvegív jobb felső sarkában (kilincs felöli felső sarok) nagy mértékben kormolódik. Másutt nem jellemző.
Mi lehet az oka? Az ajtó tömítettsége nem megfelelő, vagy van-e ötlete a probléma megoldására?
Üdv Takácsék
A kandallós   2011-11-01 17:32:26
Én 2.1!
Milyen kandallóban nem sikerül? Folytonégőben? Sima kandalló nem fog soha hasonlót produkálni. A folytonégő pedig csak rendes fával, (lásd az utolsó hozzászólások) és megfelelő kémyénnyel.
Juszuf   2011-11-01 16:52:41
Ebben igazad van, a dolog megoldható.
A fabrikettet én nem szeretem, de áthidaló megoldásnak jó. Én 1 éves akáccal és bükkel már merek tüzelni. Tudom, hogy ez még nem ideális, de lehet vele normálisan tüzelni.
nagypal   2011-10-31 19:36:41
Egy dolgot lehet tenni. Legalább két évre előre vásárolni tüzelőt. Csak egyszer kell elkezdeni aztán már van folyamatosan. Én tavaly év eleji fát vettem tavaly tavasszal. Jövőre már fűthetek vele. Tavaly télen és idén fabrikettel fűtök mert nincs száraz fám. Megtehetném azt is, hogy nem veszek fabrikettet mert drága, de akkor inkább nem használnám a kandallót amíg nincs száraz fa.
Én2.1   2011-10-31 17:19:09
Kedves Kandallós!
Nekünk már van kandallónk csak nem tudunk benne olyan tüzet rakni,mint folytonégő.hu-n láttuk a videóban.
Mi lehet ennek az oka?Mit nem csinálunk jól?
A kandallós   2011-10-31 12:57:24
Juszuf!

Ez biztos. Kevesen használnak jó fát. Pedig bármerre indulunk Európában láthatjuk a jó példát: a fa a házak mellet felpakolva 1-2 évet szárad. Máshol is így működik a dolog, csak Romániában, Szlovákiában, Ausztriában... ezt tudomásul veszik, és ehhez igazítják az életüket. Mi nem. Valamiért azt hisszük, hogy Magyarország ettől is más: itt vizes fával is lehet fűteni. Nem, sajnos nem lehet. Tüzelni esetleg, de olcsón, hatékonyan és gazdaságosan fűteni nem, ez tuti.
Nálunk éppen tegnap jártak a kéményseprők. Nem tudok rosszat mondani Róluk. (van olyan, amelyikről tudnék, mondjuk ez is igaz)
Juszuf   2011-10-30 08:14:32
Természetesen egyetértek a száraz fa fontosságával, de nézzük a realitásokat. Ma Magyarországon száraz fát nem lehet vásárolni. Marad az, hogy mi csinálunk magunknak. Nem lehetetlen, de nem is egyszerű dolog. Kíváncsi lennék egy olyan felmérésre, ami azt vizsgálja, hogy a fával fűtök milyen fát használnak. Szerintem nagyon alacsony szám jönne ki, a 20% nedvességtartalom alatti rublikában...
Törekedni kell arra, hogy a lehető legszárazabb fát használjuk, ennyit lehet tenni.
A kéményseprő nem ellenség, főleg úgy, h én pl. kb. tizedszer kérem őket arra, hogy méltóztassanak már idefáradni és tisztítsák meg a kéményt. Fizetnék én szívesen akármennyit, csak ugye nincs kinek. Szerencsére vásárolhatók már kéményseprő "szerszámok", így marad a csináld magad mozgalom. Szomorú, de így van. Nagyon gyerekcipőben van még nálunk az egész kéményseprő kultúra.
A kandallós   2011-10-29 20:44:58
Juszuf!

Nem, minden nap nincs. De 1-2 vizes fával végigfűtött szezon után bizony ki van. Mi 2009 szeptemberében építettünk egy vízteres kandallót, ami nem nagyon látott száraz fát, és 2011 márciusában bejött a kéménytűz. Könnyűszerkezetes házban. Nem kívánom senkinek. Aki akarja, vegye rémisztgetésnek, én ott voltam, láttam, mit tesz a kátrányos kémény!
Csak jótanács: a kéményseprő (ideális esetben) nem ellenség!! Követeljük meg évente, hogy takarítsa is ki a kéményt, ne csak a pénzt szedje be! Értünk, nekünk teszi, még ha kicsit koszol is, meg időben is igazodni kell Hozzá.
Juszuf   2011-10-29 16:37:43
Azért túlozni, meg rémisztgetni nem kell kedves kandallós.
Azért mert nincs esetlegesen 20%-nál szárazabb fa, még nem jelenti azt, hogy az ember naponta ki van téve a kéménytűz veszélyének.
nagypal   2011-10-27 21:55:24
A száraz fával kapcsolatban.
Tavaly tavasszal vettem akkor januári vágású gyertyánt, méteresben hasítva. Egy évig száradt hasított méteresben, idén tavasszal a métereseket feldaraboltam szellős és fedett helyen tároltam. Ha most középen elvágom vagy széthasítom akkor azok amelyeknek a vastagsága 10 cm körül van 20-25% nedvességet tartalmaznak. A vastagabbak 25 és 38% közötti nedvességtartalommal bírnak. Ami azt jelenti, hogy 21 hónappal a kivágás után még nem alkalmasak a tüzelése. Tényleg minimum két év kell.
Tanulság:
A vásárolt száraz fa olyan mint tisztességes politikus. Nem létezik.
A kandallós   2011-10-27 16:13:57
...Aldiban vettem, nem egészen 5000.- forint volt.
Ma ki is próbáltam. Gödön voltam éves felülvizsgálaton. Megmértük a szárazként vett fát. Félbehasítottuk, legalább félig beleszúrtuk a műszer tüskéit, ami 44% nedvességtartalom felett kiakadt.
Ekkor félbehasítottunk egy tavalyról megmaradtat (ez 14 hónapja lett kivágva) és szintén megmértük: 32% volt a nedvességtartalma.
Ennyit a két éve kivágott fáról, amivel tüzelni kellene. A fenti Családnál nem régen járt a kéményseprő. Kéményük az eredeti méretének 1/4-re szűkült a lerakódásoktól, de ez a kisebb baj. Naponta ki voltak téve a kéménytűz veszélyének.
A 20%-nál kisebb nedvességtartalom ÉLETBEVÁGÓAN fontos!
A kandallós   2011-10-27 16:00:01
jarvasm!
Átnéztem én is, de nem értem a felvetést.
Két füzetecskét kapott. Egy feketét és egy fehéret.
A feketében egyértelműen le van írva, hogy fabrikett kiegészítő tüzelőként használható.

A 6. oldalon pedig szerepel: a begyújtást kis újságpapír, begyújtós tasak, vagy alágyújtós segítségével végezze.

A másik, a fehér színű füzetecske pedig az alábbiakat tartalmazza:
Folytonégő készülékek esetében nagyon fontos, hogy csak teljesen száraz keményfával fogunk tudni tüzelni. -ez annyit tesz, hogy nedves fával ezek a készülékek nem fognak tudni tökéletesen működni. Semmi többet.
A 6. pontban kitérünk a tüzelőanyagokra:
természetes faanyag ( a fabrikett is ez kéne, hogy legyen, ha nem ragasztótól áll össze).
Hulladék, finom faapríték(fűrészpor a robbanásveszély elkerülése végett)fakéreg, papír és karton ÉGETÉSE tilos.
A papír égetése és a papírral történő begyújtás, az két különböző dolog.
A 14. pontban lévő rész, miszerint elégtelen kéményhuzat esetén faforgáccsal esetleg fagyapottal kell begyújtani, szintén érthető: ezek viszonylag gyorsan, magas hőmérsékleten égnek, minimális füstképződés mellett. A rövid idő alatt keletkezett segítségével stabilizálható a kémény huzata, és innen újból lehet a megszokott módon tüzelni.
A fabrikett tiltását sehol nem találtam.
Begyújtáshoz újságpapír használatát továbbra sem javaslom, mert használata eltömítheti a rostély, sok szeméttel és égéstermékkel jár. Mindenképpen jobb megoldás az erre rendszeresített begyújtósok használata. Ennek ellenére olyat sem találtam, hogy papírral begyújtani nem szabad. Olyat igen, hogy a papír ÉGETÉSE nem javasolt. Ha az égetés alatt a begyújtást értjük, akkor hibáztunk, és köszönjük, hogy ezt jelezte. Ha az égetés alatt égetést, azaz tüzelést, fűtést értünk, akkor viszont ezt tényleg tilos.
A fa nedvességéak megmérése nem ördöngősség. Én most cseréltem le a régi műszeremet egy újra. Az
jarvasm   2011-10-26 09:17:40
Kedves Ákos!
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Úgy emlékszem az van benne, hogy ha nincs száraz fa, akkor használjunk fabrikettet, ez nem a begyújtásra vonatkozott. Az ellentmondás ott született, hogy a következő pontban meg már csak a száraz keményfa volt feltüntetve mint használható tüzelőanyag, a fabrikett egyáltalán nem.
A bükkfát amit vásároltam, valószínűleg nem idén vágták ki, mert tapinthatólag is száraznak tűnik, de weboldalukon is az szerepel, hogy 20% nedvességtartalmú. Nagyon remélem, hogy tényleg így van!

Küldtem emailt az elérhetőségen megadott email címre.
Várom a kezelésit!
Köszönöm!






Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó


Bejelentkezés


Regisztráció

Írjon Ön is a kandallós üzenőfalra! Regisztráljon és kérdezzen tőlünk!
Regisztráció















 
Referenciák
Modern kandallók
Kőkandallók
Tégla kandallók
Kandallók falsíkban
Csempekandallók
Cserépkályhák
Kemencék hangulatban
Szolgáltatások
Orosz fordítás
Könyvelés
Termékek
Moderator
Double Spin
Munkáinkból
Kapcsolatfelvétel
Belinszky Ákos: +36-70-638-4187

belinszkiakos@gmail.com
©2016. BA Kandalló Kft.
Az oldalon megjelenő fotók illusztrációk!